مقدمه‌ (بيان‌ مسئله‌، توجيه‌ اهميت‌ موضوع‌):

سوء استفاده از دارو يك پديده جهاني است. اين پديده تقريبا برهمه كشورها تاثيردارد با اين تفاوت  كه وسعت و ويژگي هاي آن ازيك ناحيه به ناحيه ديگر فرق مي كند .اين خطرمتوجه سراسر جهان است به خصوص درميان جوانان و در چندين دهه گذشته مشكل بزرگي بوده است .بيشترين دارويي كه به طور وسيع در سراسر جهان استفاده مي شود حشيش بوده است كه سه- چهارم گزارش كشورها  راجع به سوءاستفاده از دارو در مورد هروئين و دو-سوم آنها در مورد كوكائين بوده است(2)  .

در سالهاي اخير،در ايران اعتياد به هروئين بيشترين استفاده را نسبت به داروهاي ديگر داشته است .در ايران 000/60 نفر سوءاستفاده كننده  از دارو يعني تقريبا10 % از جمعيت كل كشور وجود دارد (3).

هروئين يك داروي اعتياد آور است و استفاده از آن يك مشكل جدي درآمريكا به شمار مي رود ،مطالعه اي كه اخيرا انجام شده بيانگر اين مطلب است كه مشكل به سطح اپيدميك رسيده و برطبق بررسي ملي سال 2002 در مورد سوءاستفاده از دارو و سلامتي :گزارش شده است كه تقريبا 7/3 ميليون نفر آمريكايي12ساله و مسن تر حداقل يك با ر در طول زندگيشان مصرف هروئين داشته اند كه  6 /1% جمعيت در سن 12سالگي و بيشتر بوده اند ، در سال گذشته تقريبا 000/404 نفر(2/0%)  مصرف كننده هروئين و در طول  ماه  گذشته 000 /166نفر(1/0%) گزارش شده  است (4). سيستم مديريت اطلاعات معتادين به هروئين (HAIMS ) سيستمي است كه اطلاعات معتادين به هروئين را ثبت ،جمع آوري ،ذخيره ،بازيابي ،تحليل ،توزيع و به منظور پيشگيري و درمان استفاده مي كند .

                                                    فهرست مطالب

مقدمه‌ (بیان‌ مسئله‌، توجیه‌ اهمیت‌ موضوع‌)
دلایل انتخاب موضوع اعتیاد
چرا اعتیاد به هروئین انتخاب شده است
وسعت استفاده
دسترسی آسان
ارزانی
خطرات هروئین برای سلامتی
جنایت (بزهکاری)
تعریف‌ واژه‌ها
تعریف نظری معتاد
تعریف عملیاتی معتاد
تعریف نظری هروئین
هدف کلی
اهداف اختصاص
اعتیاد به  هروئین در شهرستان اصفهان
سؤالات‌ پژوهشی‌ یا فرضیه
نوع مطالعه
جامعه پژوهش(نمونه)
منبع اطلاعاتی
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل اطلاعات
معیارهای قابل قبول برای ورود
معیارهای قابل قبول برای خروج
روایی و پایایی
مشکلات اجرایی در انجام طرح و روش حل مشکلات
نتایج پژوهش
تشریح مشخصات جامعه مورد پژوهش
فهرست جداول
توزیع درصد فراوانی جامعه موزد پژوهش برحسب نوع جنس
توزیع درصد فراولنی جامعه مورد مطالعه بر حسب سطح تحصیلات
توزیع درصد فراوانی جامعه مورد پژوهش برحسب رشته تحصیلی
توزیع درصد فراولانی جامعه مورد پژوهش برحسب محل کار
پراکندگی سوابق کاری نمونه های موجود در جامعه آماری سوال پژوهش شماره 1
توزیع درصد فراوانی سازمانهای مسئول ثبت اطلاعات معتادین به هروئین از دیدگاه جامعة مورد پژوهش سوال پژوهش  شماره 2
سازمانهای مسئول جمع آوری اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش  شماره 3
سازمانهای مسئول نگهداری
اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش  شماره 4
سازمانهای مسئول بازیابی اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره 5
سازمانهای مسئول تحلیل اطلاعات سوال پژوهش شماره 6
سازمانهای مسئول استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین
سازمانهای فعلی مسئول و متولی پیشگیری از اعتیاد به سوال پژوهش  شماره 7
سازمانهایی که فعلاً مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین هستنتد سوال پژوهش  شماره 8
سازمانهایی که باید مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین باشند سوال پژوهش  شماره 9
سازمانهایی که فعلاً مسئول درمان معتادین به هروئین هستند سوال پژوهش شماره 10
سازمانهایی که بایستی مسئول درمان معتادین به هروئین باشدسوال پژوهش شماره 11
میزان تاثیرگذاری اطلاعات هویتی و علی معتادین به هروئین در برنامه ریزی های پیشگیری از اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره 12
توزیع فراوانی نظرات جامع مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت  درمان از اعتیاد به سوال پژوهش شماره 13
توزیع فراوانی نظرات جامعه مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت پیشگیری ودرمان اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره 14
موارد پیشنهادی در مورد بهبود کیفیت در ثبت، جمع آوری، نگهداری، بازیابی، تفسیر و استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره 15
نظرسنجی در مورد فرم ثبت اطلاعات معتادین به هروئین ( اقلام اطلاعاتی مورد نیاز(
نتایج
پیشنهادات وکاربرد یافته های طرح

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

خلاصه:

بيماري هوچكين يك نوع بدخيمي مربوط به سيستم لنفورتيكولر است كه در گروه لنفوم جاي دارد. در دوران كودكي بعد از لوسمي و تومورهاي مغزي ، لنفوم ها مقام سوم را دارا هستند.

ميزان شيوع لنفوم ها معادل 13% كل بدخيمي ها مي باشد، در افراد زير 15 سال 43% از كل لنفوم ها را هوچكين تشكيل مي‎دهد. اين بيماري قبل از سن 5 سالگي نادر است.

تحقيق حاضر پيرامون بررسي اطفال مبتلا به بيماري هوچكين طي 10 سال گذشته (از سال 1373 تا 1382) در بيمارستان شهداي تجريش مي‎باشد.

از نتايج قابل ذكر اين تحقيق مي‎توان به اين مطالب اشاره كرد:

-         از ميان 53 كودك مبتلا به هوچكين بررسي شده در بخش اطفال بيمارستان شهداي تجريش

-         34 نفر مذكر و 19 نفر مونث بودند كه نسبت بروز در افراد مذكر به مونث بدست آمد.

-         علامت شايع در اين بررسي لنفودنوپاتي بود (4/75%) ، به خصوص لنفودنوپاتي گردني.

-         ميانگين سن شروع بيماري 5/10-5/7 سالگي بود.

-    شايعترين فرم هوچكين در اين بررسي Mixed cellularity بود و كمترين فرم هوچكين lymphocyte predominant بود.

-         در زمان تشخيص 5/58% در stage IV بودند و 5/24% در stage III بودند.

-    از 53 بيمار 4/58% در فاز بهبودي كامل هستند و 34% در آخرين مراجعه در فاز بهبودي بوده اند اما مراجعه بعدي نداشتند (در كل 4/92% در فاز بهبودي كاملند).

مقدمه:

بيماري هوچكين يك نوع بدخيمي مربوط به سيستم لنفورتيكولر است كه در گروه لنفوم ها جاي دارند. در دوران كودكي بعد از لوسمي و تومورهاي مغزي، لنفومها (اعم از هوچكين و غيرهوچكين) مقام سوم را دارا مي باشند. ميزان شيوع لنفوها معادل 13% كل بدخيمي ها مي‎باشد و در افراد زير 15 سال 43%  از كل لنفوم ها را بيماري هوچكين تشكيل مي‎دهد.

ميزان بروز اين بيماري در نقاط مختلف جهان متفاوت است و آمار آن بين يك تا 10 مورد در هر 100000 نفر متغير است.

با توجه به شيوع نسبي بيماري هوچكين در ميان خردسالان و بزرگسالان و تحولاتي كه طي سالهاي اخير در درمان اين بيماري پيدا شده است، بر آن شديم كه كليه اطفال مبتلا به بيماري هوچكين (زير 14 سال) را كه از سال 1373 تا 1382 به بيمارستان شهداء تجريش مراجعه كرده اند را طي يك مطالعه گذشته نگر مورد بررسي قرار دهيم، كه نتايج زير حاصل شد:

از سال 1373 تا سال 1382 (طي يك دوره 10 ساله) 53 كودك مبتلا به هوچكين به اين مركز مراجعه كرده اند كه در بخش اطفال تحت نظر و درمان قرار گرفته اند.

شايعترين علامت لنفودنوپاتي بدون درد (4/75%) بود كه بيشتر در نواحي گردن بوده است. نسبت بروز بيماري مذكر به مونث  بود، ميانگين سن شروع بيماري 5/10-5/7 سالگي بود. در زمان تشخيص 5/58% در stage IV بودند و 5/24% در stage III بودند.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                  صفحه

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 1

تاريخچه و تعريف…………………………………………………………………………………….. 2

اپيدميولوژي…………………………………………………………………………………………….. 3

بيولوژي………………………………………………………………………………………………….. 4

پاتولوژي…………………………………………………………………………………………………. 5

علائم باليني……………………………………………………………………………………………… 6

مقاطع آزمايشگاهي…………………………………………………………………………………… 7

تشخيصهاي افتراقي………………………………………………………………………………….. 7

بررسي هاي تشخيصي……………………………………………………………………………… 8

مرحله بندي…………………………………………………………………………………………….. 9

درمان بيماري هوچكين…………………………………………………………………………….. 10

عود بيماري…………………………………………………………………………………………….. 13

عوارض درمان………………………………………………………………………………………… 13

اهداف تحقيق……………………………………………………………………………………………. 16

مقياس سنجش تحقيق……………………………………………………………………………….. 17

روش تحقيق و اجرا …………………………………………………………………………………. 18

نمودار…………………………………………………………………………………………………….. 19

مقالات…………………………………………………………………………………………………….. 26

نتيجه و بحث……………………………………………………………………………………………. 29

منابع………………………………………………………………………………………………………. 31

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

چکیده:

مقدمه: امروزه اضافه وزن و چاقی به شکل اپیدمی جهانی درآمده است. این بیماری از عوامل مهم مرتبط با اختلال لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم است و همه آنها از عوامل خطرساز بیماریهای قلبی-عروقی (که خود اولین علت مرگ و میر است)، محسوب می شوند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دریافت بالای کلسیم می تواند تاثیری مطلوب بر لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم داشته و نیز موجب کاهش وزن شود. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر مکمل یاری کلسیم به مقدار 1 گرم در روز و به مدت 30 روز بر پروفایل لیپیدی و بعضی نمایه های چربی بدن در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بود.

مواد و روشها: این پژوهش به روش کارآزمایی بالینی تصادفی شده دوسوکور انجام گردید. چهل و چهار زن غیریائسه (سن: 6±25  سال) مبتلا به اضافه وزن یا چاقی (kg/m225≤BMI ) به مدت 30 روز 1000 میلی گرم مکمل کلسیم عنصری به شکل کربنات کلسیم (24=n) یا دارونما (20=n) دریافت کردند. نمونه خون پس از حداقل 12 ساعت ناشتا و اندازه های تن سنجی شامل وزن، قد و چربی زیر پوستی در 4 نقطه قبل از شروع مداخله و پس از آن گرفته شد. BMI از تقسیم وزن بر مربع قد و درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی های زیر پوستی در 4 نقطه برآورد شد. کلسترول تام، کلسترول HDL و تری گلیسرید به روش آنزیماتیک و آپولیپوپروتئینهای A-Ι و B به روش Nephelometry اندازه گیری شدند. کلسترول LDL با استفاده از فرمول  Freidwald و کلسترول VLDL یک پنجم TG محاسبه شد. مقدار دریافت انرژی و کلسیم غذا با استفاده از 3 روز یادآمد 24 ساعته خوراک محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارش آماری SPSS (ویرایش 9) انجام شد. آزمون های آماری به صورت دودامنه انجام و مقدار P کمتر از 05/0 از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته شد.

یافته ها: تفاوت معنی داری بین مشخصات پایه، دریافت انرژی، کلسیم و همچنین پروفایل لیپیدی بین دو گروه پیش از مداخله مشاهده نشد. TG، کلسترول تام، کلسترول LDL و کلسترول VLDL در هر دو گروه افزایش و کلسترول HDL کاهش نشان داد اما، از نظر آماری افزایش TG وکلسترول VLDL تنها در گروه مکمل کلسیم و افزایش کلسترول تام تنها در گروه دارونما معنی دار بود. افزایش کلسترول LDL و کاهش کلسترول HDL در هر دو گروه معنی دار بود. لازم به ذکر است تفاوت معنی داری بین هیچ کدام از متغیرها بین گروهها در انتهای مداخله مشاهده نشد.

نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه هرچند مکمل کلسیم تاثیری پیشگیری کننده بر افزایش کلسترول تام نسبت به دارونما نشان داد، اما با توجه به تغییرات آپولیپوپروتئین B، احتمالا موجب کاهش اندازه ذرات LDL شده است. همچنین با توجه به افزایش معنی دار TG در گروه مکمل کلسیم، در مجموع به نظر نمی رسد مصرف مکمل کلسیم تاثیر مطلوب بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی داشته باشد. افزون بر آن هر چند مکمل کلسیم کاهشی معنی دار در وزن و BMI نسبت به گروه دارونما نشان داد اما نتوانست درصد چربی بدن را به شکل معنی دار کم کند. با توجه به اینکه تفاوت معنی داری در متغیرهای مورد مطالعه بین گروهها در انتهای مداخله وجود نداشت، به طور کلی تاثیر مطلوب قابل توجهی از دریافت مکمل کلسیم در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مشاهده نشد.

                                                                     فهرست مطالب

عنوان

مقدمه……………………………………………………………………………………..

اهداف و فرضيات………………………………………………………………………….

هدف اصلي………………………………………………………………………………..

اهداف ويژه…………………………………………………………………………………

هدف كاربردي………………………………………………………………………………

فرضيات……………………………………………………………………………………

جدول متغيرها……………………………………………………………………………….

فصل اول: كليات…………………………………………………………………………….

مقدمه‌اي بر كلسيم…………………………………………………………………………….

نياز (DRI) و مسموميت……………………………………………………………………..

مهمترين عملكردهاي كلسيم…………………………………………………………………….

منابع غذايي و دريافت………………………………………………………………………….

ارتباط دريافت پائين كلسيم با بيماري های مزمن……………………………………………………

استئوپورز…………………………………………………………………………………….

فشارخون بالا………………………………………………………………………………….

سنگ كليه……………………………………………………………………………………..

سرطان………………………………………………………………………………………..

ليپيدهاي خون…………………………………………………………………………………..

تري آسيل گليسرول ها (تري گليسريدها)………………………………………………………….

كلسترول………………………………………………………………………………………

ليپوپروتئين‌ها………………………………………………………………………………….

متابوليسم ليپوپروتئين‌ها………………………………………………………………………..

بيماري‌هاي قلبي- عروقي (CHD) و ارتباط آن با ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها…….

DRI كلسيم بزرگسالان مرد و زن……………………………………………………………..

محدوده طبيعي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌هاي اندازه‌گيري شده…………………………..

فصل دوم: مروري بر پژوهش‌هاي پيشين……………………………………………………….

ارتباط كلسيم با ليپيدها و ليپوپروتئين‌ها…………………………………………………………..

ارتباط كلسيم با وزن و بعضی نمایه های چربی بدن………………………………………………..

فصل سوم: مواد و روش‌ها…………………………………………………………………….

نوع پژوهش……………………………………………………………………………………

افراد مورد مطالعه………………………………………………………………………………

معيارهاي ورود به مطالعه………………………………………………………………………..

معيارهاي خروج از مطالعه……………………………………………………………………….

برآورد حجم نمونه…………………………………………………………………………………

نمونه‌يابي…………………………………………………………………………………………

مكمل كلسيم و دارونما……………………………………………………………………………..

اندازه گيري محتواي كلسيم كپسول‌ها…………………………………………………………………

اندازه‌گيري‌هاي تن سنجي…………………………………………………………………………..

نمونه‌هاي خون…………………………………………………………………………………….

اندازه‌گيري ليپيدها و ليپوپروتئين‌ها…………………………………………………………………..

اندازه‌گيري آپوليپوپروتئين‌ها…………………………………………………………………………

تجزيه و تحليل آماري………………………………………………………………………………

محاسبه كلسيم و انرژي رژيم غذايي……………………………………………………………….

ملاحظات اخلاقي…………………………………………………………………………………

فصل چهارم: يافته‌ها……………………………………………………………………………..

ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي زمينه‌اي گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله…………….

ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله…………

ميانگين و انحراف معيار دريافت انرژي و كلسيم گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله……..

ميانگين و انحراف معيار پروفايل ليپيدي گروه‌ مکمل کلسیم و دارونما پيش از مداخله………………….

مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و شاخص‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و شاخص‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه مكمل دارونما

مقايسه ميانگين هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

مقايسه ميانگين هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه دارونما

مقايسه ميانگين‌هاي متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پس از مداخله………………….

مقايسه ميانگين‌هاي پروفايل ليپيدي گروه‌ مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله…………………………..

جمع‌بندي نتايج…………………………………………………………………………………….

فصل پنجم: بحث…………………………………………………………………………………

مقايسه گروه های مكمل كلسيم و دارونما در ابتدای مطالعه……………………………………………..

تأثير مكمل ياري كلسيم بر ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها……………………………………..

تأثير مكمل ياري بر وزن و چربي بدن……………………………………………………………..

پيشنهادات………………………………………………………………………………………..

پیوست و ضمائم………………………………………………………………………………….

چكيده انگليسي…………………………………………………………………………..

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………….

فهرست جداول

عنوان

جدول متغيرها……………………………………………………………………………………….

جدول 1-1- DRI كلسيم بزرگسالان مرد و زن………………………………………………………..

جدول 2-1- محدوده طبيعي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌هاي اندازه‌گيري شده…………

جدول 1-4- ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي زمينه‌اي گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله

جدول 2-4- ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پيش از مداخله

جدول 3-4- ميانگين و انحراف معيار دريافت انرژي و كلسيم گروه‌هاي مكمل كلسيم و دارونما ….

جدول 4-4- ميانگين و انحراف معيار پروفايل ليپيدي گروه‌های مکمل کلسیم و دارونما پيش از مداخله

جدول 5-4- مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و نمایه ‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

جدول 6-4- مقايسه ميانگين‌هاي وزن، BMI و نما یه ‌هاي چربي بدن پيش و پس از مداخله در گروه دارونما

جدول 7-4- مقايسه ميانگين‌هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه مكمل كلسيم

جدول 8-4- مقايسه ميانگين‌هاي ليپيدها، ليپوپروتئين‌ها و آپوليپوپروتئين‌ها پيش و پس از مداخله در گروه دارونما

جدول 9-4- ميانگين و انحراف معيار متغيرهاي چربي بدن گروه مكمل كلسيم و دارونما پس از مداخله

جدول 10-4- ميانگين و انحراف معيار پروفايل ليپيدي گروه مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله


فهرست پیوست و ضمائم:

پیوست 1: رضایت نامه کتبی ………………………………………………………………….

پیوست 2: محاسبه درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی زیر پوستی در چهار نقطه ……….

پیوست 3: پرسشنامه 3 روز یاد آمد خوراک ……………………………………………………

پیوست 4: واژه های اختصاری …………………………………………………………….

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه
بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.
افراد افسرده نسبت به آينده ديد انعطاف پذيري ندارند. آنها احتمالاً بيشتر از افراد غير افسرده آينده خود را منفي مي بينند و به نظرشان احتمال دستيابي به تجارب خوشايند كمتر است به همين دليل افراد افسرده به جاي تلاش براي دستيابي به موفقيت هاي با ارزش در آينده تمام نيروي خود را صرف اجتناب از موقعيت هاي ناخوشايند موجود مي كنند ( ورتهايم   ، 1983).
افراد افسرده احساس غمگيني مي كنند چون مشكلات خود را پايدار   ، كلي   و دروني   تلقي مي كنند ( هايمبرگ ، ورميليا، دوج   ، بيگر . و پارلو 1987؛ پترسون و سليگمن ، 1987؛ رپس   ، پترسون ،‌رينمارد، ابرامسون   و سليگمن   1982؛ سوييني   و همكاران 1986) :
پايداري : افراد افسرده رويدادهاي منفي زندگي شان را هميشگي و پايدار تلقي مي كنند، يعتي تغيير دادن آنها را بعيد مي دانند. افراد غير افسرده تجارب منفي را به عنوان موانع موقتي كه زياد هم طول نمي كشد در نظر مي گيرند.
2-1 بيان مسأله پژوهش
افراد با وقايع تنش زای زندگی , ناکامی ها و نااميدی ها روبرو می شوند؛ بعضی افراد قادرند از تجربه های ناخوشايند زندگی استفاده کنند, در حالی که ديگران در افسردگی خود باقی می مانند؛ کسانی که خود را از افسردگی نجات می دهند واجد نوعی تفکر زیر بنایی هستند بنحویکه از تدابير و راهبردهای موثرتری سود می جویند. تعدادی از پژوهشگران عوامل مشترکی را در افرادی که به احتمال زياد افسرده می شوند و هم چنين نوع مداخله آنان در حل مسائل و مشکلات زندگيشان را شناسايی کرده اند و دريافتند که از طريق سنجش همبستگی بين پاسخ های رويارويی ترجيح داده شده افراد افسرده و مقايسه راه حل های آنان با افراد غير افسرده می توان راهبردهای مؤثر مقابله با افسردگی را شناسايی کرد.
هم چنين افرادی که مهارت مسأله گشای خوبی دارند در مقايسه با افرادی که فاقد اين مهارت هستند کمتر احتمال دارد افسرده شوند.  عدم توانايی در اتخاذ تصميم يکی از مشخصات عمده افراد افسرده است اين ناتوانی را می توان نوعی بی کفايتی در استفاده از مهارت های موثر در تصميم گيری يا حل مسأله به شمار آورد .دزوريلا و گلدفريد  )1971)  حل مسأله را بعنوان فرايندی رفتاری شناختی تعريف کرده اند که می تواند انواعی از پاسخ های متناوب بالقوه سودمند را جهت مقابله با موقعيت های دشوار در اختيار افراد قرار دهد. بدين جهت از اهداف آموزش به مراجعان در مهارت های حل مسأله اين می باشد که يک راهبرد جهت سازگاری کلی در اختيار آنان قرار دهد.

فهرست مطالب

فصل اول : چارچوب کلی پژوهش

مقدمه

2-1      بيان مسأله پژوهش

3-1     اهميت نظری و عملی پژوهش÷

4-1      اهداف پژوهش

5-1      سئوال ها و فرضیه های پژوهش

6-1      متغیرهای پژوهش

7-1       تعریف متغیرها واصطلاحات

افسردگی

بهنجار

سبک حل مساله

فصل دوم

ادبيات و پيشينة پژوهش

فصل سوم : روش پژوهش

1-3 طرح پژوهش

2-3  جامعه آماری

3-3  روش نمونه برداری و حجم نمونه

4-3 ابزارهای پژوهش

1-4-3  مقیاس سبک حل مساله

2-4-3 پرسشنامه افسردگی بک BDI

3-4-3 خودسنجی افسردگی

5-3 روش اجرا

6-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم

تجزيه و تحليل آ ماري
فصل پنجم

خلاصه پژوهش

بحث و نتيجه گيري

پیشنهادها

منابع فارسی

Reference

جهتت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه
انسان داراي دو بعد ملكوت و ناسوت است كه مراتب اين دو بعد شامل عقل، روح و غرائز و تمايلات مي شود. شگفتي انسان دربرخورداري از اين دو بعد متضاد است و هنرمندي انسان در ايجاد تعادل بين ابعاد مي باشد كه با كنترل اميال و غرائز حاصل مي گردد. شهوت يكي از اين غرايز است همانند غرايز ديگر، نه بايد سركوب گردد و نه آن كه بي هيچ محدوديتي پروبال داده شود. درتاريخ ملل و مذاهب راه حل هايي براي سازماندهي اين غريزة سازنده و در عين حال مخرب انديشيده شده است يكي ازاين راه حل ها كه با هدف تهذيب  اخلاق و تحكيم مباني خانوادگي است، پيوندي از قواعد طبيعي توليدنسل است زيرا انحراف جنسي، مخرب و عامل ويراني فرهنگ ها و جوامع قلمداد مي شود . چون انسان موجودي اجتماعي بوده و هر اجتماعي از كنش هاي متقابل اجتماعي ساخته شده است، لذا هنجارهاي اجتماعي چگونگي روابط اجتماعي را معين مي نمايد.
هدايت غريزة شهوت دركانال قواهد تكوين شده دراجتماع امري ضروري و خروج از آن مسير انحراف جنسي تلقي مي گرددكه علاوه بر تزلزل بنيان هاي اخلاقي و ديني جامعه ، اثرات مخرب برجسم و روان فرد مي گذارد چون اصلي ترين مشخصه انسان اجتماعي بودن است و هراجتماعي داراي هنجارهايي براي تنظيم روابط فيمابين اعضاي خويش است. لذا عدول و تخطي از اين هنجارها گاه آن قدر مهم مي نمايد كه انحراف ناميده مي‌شود. اگر چه انحراف درهر جامعه اي معنايي نسبي داشته و وابسته به طرز تلقي جامعه ارزش ها است و با اين معنا چه بسا عملي درجامعه اي انحراف و حتي جرم تلقي شود و درجامعه اي ديگر آن عمل درچارچوب  هنجارها و روابط قانوني باشد. اما چون بسياري از ارزش ها جنبه مطلق داشته به طور ذاتي ارزش محسوب گرديده و تخصلي  جوامع از آن ها موجب سقوط جامعه به پرتگاه انحراف خواهد شد1.

بيان مسئله

هم جنس بازي را نوعي ارتباط جنسي بين افراد يك جنس ذكر كرده اند كه درهمه مذاهب و دربسياري ازجوامع لغزش بزرگ به حساب آمده و حتي براي آن عقوبت ها و كيفرهائي را درنظر گرفته اند.

اين امر كه مقدمات آن حتي ممكن است دردوران كودكي گذارده شده و صورت ناآگاهانه‌اي داشته باشد درسنين تميز و نوجواني سبب پيدايش و دامنه دار شدن انحراف شده عوارض سخت و نگران كننده براي افراد پديد مي آورد .

درفلسفه احكام و درباب تحريم و نهي از اين گونه روابط ناروا يكي اين مسأله ذكر شده است كه تداوم و بقاي نسل براثر شيوع اين رفتار به خطر مي افتد و رغبت و تمايلي به داشتن خانواده و زندگي درافراد پديد نمي آيد.

فهرست مطالب

فصل اول: كليات……………………………………………………………………………………… 1

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 2

بيان مسئله………………………………………………………………………………………………. 4

اهميت موضوع…………………………………………………………………………………………. 5

اهداف تحقيق……………………………………………………………………………………………. 6

از لحاظ بعد زماني…………………………………………………………………………………… 7

از لحاظ بعد مكاني……………………………………………………………………………………. 7

فصل دوم: انحراف جنسي………………………………………………………………………… 8

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 9

تعريف انحراف جنسي………………………………………………………………………………. 11

تاريخچه انحراف جنسي……………………………………………………………………………. 13

واژة انحراف جنسي………………………………………………………………………………….. 16

انحراف جنسي از ديدگاه هاي مختلف

1- انحراف جنسي از نظر روان شناسان

2- انحراف جنسي از نظر زيست شناسان

3- انحراف جنسي از نظر علماي اخلاق

قانون و مقررات اجتماعي انحراف جنسي……………………………………………………. 17

قضاوت جامعه دربارة انحراف جنسي………………………………………………………… 18

فصل سوم: انواع انحراف جنسي………………………………………………………………. 21

انواع انحراف جنسي…………………………………………………………………………………. 22

1- استمناء يا خودارضايي

2- بچه بازي

3- همجنس بازي

پيامدهاي انحراف جنسي…………………………………………………………………………… 25

انحراف در پسران……………………………………………………………………………………. 26

انحراف در دختران…………………………………………………………………………………… 27

فصل چهارم: جرم شناسي اختلالات و انحراف جنسي در حوزة خانواده………. 28

بررسي اختلالات جنسي در اسلام………………………………………………………………. 29

جرم شناسي انحراف جنسي………………………………………………………………………. 31

جرم انگاري انحراف جنسي در خانواده……………………………………………………… 33

تأثير اختلال انحراف جنسي در خانواده ……………………………………………………… 34

فصل پنجم: همجنس بازي ……………………………………………………………………….. 35

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 35

تعريف همجنس بازي………………………………………………………………………………… 36

همجنس بازي چيست………………………………………………………………………………… 39

همجنس گرايي و تاريخچه آن……………………………………………………………………. 40

عوامل همجنس بازي………………………………………………………………………………… 41

1- عوامل روان شناختي

2- عوامل رواني اجتماعي

3- عوامل زيستي (بيولوژيك)

آثار همجنس گرايي…………………………………………………………………………………… 46

نظر اديان در مورد همجنس گرايي…………………………………………………………….. 48

1- اسلام

2- مسيحيت

3- يهوديت

4- جامعه شناسي

فصل ششم: انواع همجنس بازي………………………………………………………………. 53

1- همجنس بازي در مردان (لواط)

2- همجنس بازي در زنان (مساحقه)

الف- همجنس بازي در مردان (لواط)…………………………………………………………. 54

لواط……………………………………………………………………………………………………….. 57

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 57

تعريف لواط…………………………………………………………………………………………….. 60

انحراف جنسي به صورت تمايل مرد به مرد (لواط)……………………………………… 62

محرمات به سبب لواط………………………………………………………………………………. 64

داستان لواط (قوم لوط) و هم خوابگي لوط با دخترانش……………………………….. 66

مقايسه دو روايت توراتي و قرآني داستان حضرت لوط (ع)………………………….. 68

ب- لواط از ديدگاه علم…………………………………………………………………………….. 69

1- لواط از نظر قرآن……………………………………………………………………………….. 70

2- لواط از ديدگاه معصومين……………………………………………………………………. 78

3- لواط از ديدگاه فقها……………………………………………………………………………… 85

4- لواط در كشورهاي غربي…………………………………………………………………….. 90

5- طريق اثبات لواط در دادگاه………………………………………………………………….. 94

فصل هفتم: انواع همجنس بازي ………………………………………………………………. 98

2- همجنس بازي در زنان (مساحقه)………………………………………………………….. 99

علل همجنس بازي زنان…………………………………………………………………………….. 104

مقدمه……………………………………………………………………………………………………… 107

تعريف مساحقه (سحق)…………………………………………………………………………….. 108

سحق از ديدگاه علم………………………………………………………………………………….. 109

1- سحق از نظر قرآن………………………………………………………………………………. 109

2- سحق از نظر معصومين………………………………………………………………………. 112

3- سحق از نظر فقها………………………………………………………………………………… 114

4- اثبات سحق در دادگاه………………………………………………………………………….. 116

فصل هشتم: همجنس بازي در كشورهاي ديگر………………………………………….. 118

- همجنس گرايي در اروپا…………………………………………………………………………. 118

- جنبش هاي همجنس گرايان……………………………………………………………………. 120

- عواقب همجنس گرايي در كشورهاي اسلامي……………………………………………. 123

- كانادا و همجنس بازان…………………………………………………………………………… 125

- تصويب قانون ازدواج همجنس بازان در كشورهاي الگوي دموكراسي حزب مشاركت…………. 126

- ازدواج قانوني همجنس گرايان در بريتانيا………………………………………………… 126

فصل نهم: نتيجه گيري…………………………………………………………………………….. 129

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………… 133

 

جهت دانلود کلیک کنید





تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط ali

چکیده:        

دسترسی عادلانه به زمین و استفاده بهینه از آن از مولفه های اساسی در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است . امروزه مفهوم زمین وفضای شهری هم به لحاظ طبیعی وکالبدی و هم به لحاظ اقتصادی اجتماعی تغییر کیفی پیدا کرده ودر نتیجه ابعاد واهداف کاربری اراضی شهری نیز بسیار غنی و وسیعتر شده است . بدیهی است که اسفاده از زمین وفضا به عنوان یک منبع عمومی ، حیاتی و ثروت همگانی باید تحت برنامه ریزی اصولی انجام پذیرد. برنامه ریزی شهری به طور عام و برنامه ریزی کاربری اراضی شهری به طور اخص و در ارتباط با هم میتوانند در جهت ایجاد محیطی بهتر و سالمتر برای سکونت انسانها به کار گرفته شوند. برنامه ریزی کاربری اراضی شهری به مثابه آمایش اراضی شهری ، به چگونگی استفاده وتوزیع وحفاظت اراضی ،ساماندهی مکانی – فضائی فعالیتها و عملکردها بر اساس خواست ونیازهای جامعه شهری میپردازد و انواع استفاده از زمین را مشخص میکند .

فهرست مطالب

عنوان                                                                                               صفحه

چکیده ……………………………………………………………………………… 1

مقدمه………………………………………………………………………………. 2

فصل اول (بیان مسئله، ادبیات موضوع، تعاریف مفاهیم، پیشینه تحقیق، روش تحقیق)

سوالات بیان مسئله…………………………………………………………………….. 9

فرضیات…………………………………………………………………………….. 10

تعاریف عملیاتی………………………………………………………………………. 12

ادبیات تحقیق…………………………………………………………………………. 14

اهداف کاربری زمین…………………………………………………………………… 15

نظریات مربوط به تحقیق………………………………………………………………… 17

پیشینه تحقیق………………………………………………………………………….. 20

روش تحقیق………………………………………………………………………….. 22

فصل دوم (بیان داده ها و اطلاعات)

مراحل بررسی افزایش تراکم…………………………………………………………….. 24

برای بررسی افزایش تراکم در سطح منطقه مراحل ذیل طی شده است……………………………. 27

بررسی شاخص های کالبدی…………………………………………………………….. 46

اندازه قطعه مسکونی…………………………………………………………………… 46

ابر آورد نیاز به زمین برای تامین مسکن…………………………………………………….. 48

فصل سوم (مطالعات اقتصادی، اجتماعی)

ویژگی های جمعیتی…………………………………………………………………… 52

یک- شمار جمعیت و تحولات آن……………………………………………………….. 53

دو- ترکیب سنی و جنسی جمعیت………………………………………………………… 54

سه- بعد خانوار و تحولات آن…………………………………………………………… 57

چهار- خانوار در واحد مسکونی…………………………………………………………. 59

پنج- پراکنش جمعیت در منطقه………………………………………………………….. 61

شش- تحولات اسکان و پراکنش جمعیت در منطقه………………………………………….. 62

ویژگیهای کلی اجتماعی- اقتصادی منطقه…………………………………………………. 66

گروه بندی اجتماعی…………………………………………………………………… 75

بررسی گروه های عمده شغلی شاغلین ساکن منطقه و مقایسه با شهر…………………………….. 76

بررسی وضعیت شغلی شاغلین ساکن در منطقه و مقایسه با شهر…………………………………. 79

تحلیل جایگاه و عملکرد اقتصادی منطقه در شهر……………………………………………. 80

تحلیل جایگاه و عملکرد اجتماعی منطقه در شهر……………………………………………. 82

فصل چهارم (ارزیابی فرضیه ها و پیشنهادها)

استانداردهای برنامه ریزی  کاربری اراضی شهری……………………………………………. 86

مأخذ……………………………………………………………………………….. 89

منابع و مأخذ………………………………………………………………………….. 91

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

چكيده :

اين پژوهش به بررسي و تحليل عوامل مؤثر در پيدايش و گسترش اسكان غير رسمي در شهر يزد مي پردازد با اين هدف كه ضمن تبيين شاخص هاي اسكان غير رسمي در اين شهر از لحاظ اقتصادي، اجتماعي و كالبدي، به مقايسة تطبيقي اسكان غيررسمي شهر يزد با اسكان غير رسمي ايران و جهان پرداخته است

 روش تحقيق توصيفي – تحليلي است.

جامعة‌آماري محلة‌ خضرآباد شهر يزد مي باشد. براي گرد آوري اطلاعات مورد نياز از روش كتابخانه اي، ابزار پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده بهره گرفته شده است نوع نمونه گيري استفاده شده در اين تحقيق تصادفي بوده است براي تجزيه وتحليل و پردازش داده ها از نرم افزار spss , excel استفاده شده است.

 عوامل موثر در پيدايش و گسترش اسكان غيررسمي در شهر يزد ( محله خضرآباد) مهاجرت، بيكاري، كمبود درآمد، ارزاني زمين و مسكن و .. بوده است كه اولين عامل حاشيه نشيني در يزد اقتصاد و بعد از آن دلايل فرهنگي و اجتماعي است. تعداد افراد و خصوصيات آنها در حاشيه متفاوت است.

اسكان غير رسمي كه با عناوين ديگري همچون حاشيه نشيني، زاغه نشيني، كپرنشيني ، و غيره نيز مترادف است از پيامدهاي نامطلوب شهر نشيني در جهان معاصر بويژه نتيجه صنعتي شدن شتابان و نابرابري هاي منطقه اي است كه عدم توازن و نابرابري سطح زندگي روستا وشهر باعث حاشيه نشيني مي شود مهاجرت روستائيان به شهرها پس از مدتي شهرها را اشباع مي كند سازمان ها و مسئولين كنترل شهري از پذيرايي آنها خودداري مي كنند تعدادي از روستاييان خود را با محيط وفق نداده و جذب حاشيه ها مي شوند

                                              فهرست مطالب

عنوان                                                                             صفحه

چکیده………………………………………………………………………………………………… 1

مقدمه…………………………………………………………………………………………………. 3

الف)بیان موضوع و تشریح آن………………………………………………………………… 5

ب) اهمیت و ضرورت تحقیق………………………………………………………………… 6

ج) پیشینه تحقیق (در جهان و ایران) ……………………………………………………….  7

د) سؤالات تحقیق…………………………………………………………………………………. 8

فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………. 9

هـ) روش تحقیق………………………………………………………………………………….. 9

مبانی تئوریک………………………………………………………………………………………. 10

الف) خلاصه ای از شرایط جغرافیایی………………………………………………………. 22

ویژگی های انسانی- اقتصادی………………………………………………………………… 22

مختصات آب و هوایی…………………………………………………………………………… 23

آزمون فرضیات…………………………………………………………………………………….. 26

راهبردها و پیشنهادات……………………………………………………………………………. 29

راهبردهای اجتماعی……………………………………………………………………………… 29

راهبردهای اقتصادی……………………………………………………………………………… 30

راهبردهای مدیریتی………………………………………………………………………………. 31

نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………. 32

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. 33

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه:
يكي از مسائلي كه پيوسته مورد نظر صاحب نظران علوم تربيتي و دست اندركاران تعليم و تربيت قرار گرفته مسئله اوقات فراغت است. تخصص در گستره حيات بيانگر مطلب است كه در زندگي پر از فراز و نشيب انسان لحظه ها و اوقاتي وجود دارد كه از اهميت و حساسيت فوق العاده اي برخوردار است. اوقاتي كه بستر مطلوبي است براي جريان نيكوي رشد شخصيت و اعتلاي وجود و يا زمينه همواري است براي بروز اختلاف رفتاري، انحراف اخلاقي و بزهكاري اجتماعي، بدون ترديد زماني كه از اوقات فراغت بحث به ميان مي آيد، سخن از ارزشمندي اين اوقات است هنگامه بسيار حساس و پرمعنا، اوراقي سرنوشت ساز در كتاب زندگي كه نيازمند اراده هاي استوار و انديشه هاي خلاق است.
شعار ( وقت طلاست) و (شيطان براي دستهاي بيكار كاربد مي يابد) همواره در اغلب جوامع مطرح بوده و تفكر و تدبير درباره اوقات فراغت و توجه به نحوه گذراندن اين اوقات در كشورهاي صنعتي بيش از ديگر كشورها رواج يافته است. حتي اغلب جامعه شناسان و اقتصاد دانان ( دماز، اندرسون، اوژه) بر اين باورند كه تحول جوامع انساني به سوي تمدن فراغت در حركت است.
اوقات فراغت جوانان به مشابه شمشيري دولبه است اگر از آن به طور اصولي استفاده شود نه تنها راهگشا است بلكه زندگاني با برنامه، منسجم و هدفدار پيش روي انسان قرار ميدهد. اگر خدا ناكرده اين اوقات گرانبها و سالم و با برنامه هاي مقبول سپري نشود، زمينه هاي گرايش به فساد و تباهي و انحطاط جوانان را فراهم مي آورد. فساد تباهي تنها مفهومي از ناهنجاري اجتماعي نيست، بلكه مصدتعي از به هدر دادن منابع و انرژي انساني و مالي و مادي است. جواني كه در ابتداي جواني به بيراهه مي رود. نه تنها جواني و انرژي جسمي و روحي خود را به هدر مي دهد و خود را به هلاكت ، بدبختي، و فقر و ممكن است مي اندازد، بلكه از ابعاد نيز در تخريب منابع اجتماعي نقش دارد، كه يكي از آنها را مي توان ايفاي نقش مخرب به مثابه الگويي قابل تقليد براي عمده ديگري از جوانان دانست. البته اين بعد از كاركرد افراد ناهنجار، بحراني ترين و مصيبت سازترين نقش او در اجتماع است

فهرست مطالب
صفحه

فصل اول……………………………………………………………………………………………..

مقدمه………………………………………………………………………………………………….

بيان مسئله …………………………………………………………………………………………..

اهداف تحقيق……………………………………………………………………………………….

هدف كلي …………………………………………………………………………………………..

هدف خاص…………………………………………………………………………………………

اهميت و ضرورت تحقيق……………………………………………………………………….

فرض ها يا سؤالهاي ويژه تحقيق……………………………………………………………..

تعريف عمليات واژه ها يا اصطلاحات………………………………………………………

فصل دوم……………………………………………………………………………………………..

مقدمه………………………………………………………………………………………………….

بخش اول: ادبيات تحقيق………………………………………………………………………..

اوقات فراعت از ديدگاه دانشمندان…………………………………………………………..

تحولات تاريخي مربوط به نحوه گذران اوقات فراغت در ايران…………………….

اوقات فراغت بعد از اسلام……………………………………………………………………..

اوقات فراغت از ديدگاه اسلام………………………………………………………………….

خصايص و ويژگيهاي فراغت………………………………………………………………….

اوقات و فراغت و بهداشت رواني…………………………………………………………….

فراغت و خلاقيت………………………………………………………………………………….

فراغت و توسعه مهارتهاي شناختي…………………………………………………………..

اوقات فراغت و تقويت مهارتهاي حسي- حركتي و فعاليتهاي ورزشي………….

جهت نگرش………………………………………………………………………………………..

اوقات فراغت و اصلاح رفتار و تعالي شخصيت…………………………………………

اوقات فراغت و آسيب پذيريهاي اجتماعي ……………………………………………….

بخش دوم: پيشينه تحقيق………………………………………………………………………..

فرضيه هاي عنوان شده در اين تحقيق ……………………………………………………………..

فصل سوم…………………………………………………………………………………………….

مقدمه …………………………………………………………………………………………………

جامعه آماري………………………………………………………………………………………..

چگونگي گزينش نمونه ها……………………………………………………………………..

ابزار گردآوري اطلاعات…………………………………………………………………………

چگونگي اجرا……………………………………………………………………………………….

روش تحقيق…………………………………………………………………………………………

آزمونهاي آماري……………………………………………………………………………………

فصل چهارم………………………………………………………………………………………….

يافته ها و تجزيه و تحليل آن……………………………………………………………………

نتايج آزمودنهاي مجذورخي X2………………………………………………………………

بحث و نتيجه گيري ……………………………………………………………………………..

فصل پنجم …………………………………………………………………………………………..

خلاصه تحقيق………………………………………………………………………………………

فرض ها و سئوالات تحقيق…………………………………………………………………….

محدوديتهاي تحقيق……………………………………………………………………………….

محدوديتهاي دراختيار محقق…………………………………………………………………..

محدوديتهاي خارج از اختيار محقق………………………………………………………….

پيشنهاد ها…………………………………………………………………………………………….

فهرست منابع………………………………………………………………………………………..

پيوستها ………………………………………………………………………………………………

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه :

تعاون و همكاري به دليل اينكه انسان موجودي بالطبع اجتماعي بوده، از آغاز پيدايش بشر تاكنون در بين افراد وجود داشته است و به عبارت ديگر تعاون پايه و اساس زندگي اجتماعي بشر بوده است. در اصطلا  لغوي تعاون به معناي همكاري و تشريك مساعي افراد براي رفع نيازهاي همگاني و مشترك خود مي باشد « بنابرين ما تعاون و تعاوني را هم در كشورهاي سوسياليستي و هم در كشورهاي سرمايه داري ملاحظه ميكنيم. هر چند كه در كشورهاي سرمايه داري تعاونيها نسبت به كشورهاي سوسياليستي و كشور ما ايران گسترش قابل توجهي يافته اند. و ما شاهد اين هستيم كه در كشورهاي سرمايه داري فكر تعاون از اعضاي تشكيل دهنده و شركتهاي تعاوني الهام گرفته و دولت فقط نقش نظارت و هدايت كنندگي را براي تعاوني ها ايفا مي كند و اين شركتها نشئت گرفته از احتياجات آزاد و منافع مشترك و كمك متقابل انسانها با يكديگر مي باشد.

اما در كشورهاي سوسياليستي كساني كه در رأس حكومت قرار دارند افراد را وادار به كارهاي اشتراكي مي كنند و در اين كشورها به دليل مساعد نبودن شرايط لازم نيروي قابل ملاحظه اي از طرف دستگا حاكم اجتماع بايد صرف به كار انداختن چرخ هاي تعاون گردد و اين كار آنقدر ادامه مي يابد كه افراد به مرور زمان خودشان تعاون را درك كنند و پاسداري از آن را به عهده بگيرند.

در كشور ما كه اصول سرمايه داري نظام اقتصادي را تشكيل مي دهد نميتوانيم كه تعاون مانند كشورهاي پيشرفته از خود مردم شروع شود و از طرف ديگر نمي توانيم آنها را از طريق زور و اجبار به تعاون وادار كنيم و اين است كه در قانون جمهوري اسلامي ايران دو اصل 43 و 44 به مسائل و قوانين تعاوني ها پرداخته و اقتصاد ايران را به سه بخش تعاوني، دوستي، خصوصي تقسيم كرده است و در كشور ما بايد روش مناسبي اتخاذ شود تا از طريق اصول و مفاهيم تعاون در بين مردم ترويج شود و مردم از آثار اقتصادي و اجتماعي تعاون آگاهي يابند» و كم كم براثر آشنايي اعضاء با تعاوني و تعاوني مردم از همكاري خود ياري و مشاركت در امور مربوطه به خودشان را درك ميكنند و در كشور ما يكسري ازعوامل به عدم توسعه تعاونيها در ايران منجر شدند كه مي توانيم از امدلاحات ارضي، جنگ تحميي عراق عليه ايران و تحريم اقتصادي كشورهايي نظير آمريكا و تورم و گراني به اين مسائل و مشكلات توسعه تعاوني دست زده اند.

تحقيق حاضر در 14 فصل مي باشد كه فصل اول در مورد كليات تحقيق و فصل دوم در مورد معرفي مكان مورد مطالعه از ابعاد مختلف مي باشد و فصل سوم معرفي شركت تعاوني مورد بررسي از لحاظ نيروي انساني، ايمني و كار و فصل چهارم در مورد تاريخچه تعاون در ايران و جهان و استان مورد بررسي در فصل پنجم نيز به ديدگاههاي انديشمندان تعاون پرداخته شد. و در فصول ششم و هفتم و هشتم و نهم عملكردهاي شركت از نظر اقتصادي، اجتماعي و سياسي فرهنگي مورد بررسي قرار گرفته است و در فصول آخر به توصيف و تحليل داده هاي تحقيق پرداخته شده است

فهرست مطالب

عنوان                                                                                  صفحه

مقدمه  ……………………………………………………………………………………………… 2

فرضيات تحقيق………………………………………………………………………………….. 7

اهداف تحقيق ……………………………………………………………………………………  9

تعريف مفاهيم و واژه هاي مهم تحقيق ………………………………………………  13

بيان مشكلات و تنگناهاي تحقيق ………………………………………………………  17

عملكرد تعاونيها  ……………………………………………………………………………….  17

كاركردهاي فرهنگي تعاوني ها  ………………………………………………………..  23

تاريخچه تحولات شركت تعاوني تهيه و توزيع فروشندگان لوازم الكتريكي…….. 32

عملكرد اقتصادي تعاون  ……………………………………………………………………  46

ارائه راهكار و پيشنهادات  …………………………………………………………………  70

مسائل و مشكلا زنان در مشاركت در تعاوني و اداره امور آنها …………  72

ئت…………………………………………………………………………………………………….. 74

بررسي عملكرد اجتماعي شركتهاي تعاوني ……………………………………….  87

منابع و مأخذ 102

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

چکیده :

این پژوهش باهدف بررسی روابط زوجین با والدین خود و تاثیراتی که این روابط بر روابط بین زوجین می گزارد و مشکلاتی که طی آن به وجود می اید در بین زنان و مردان متاهل شهر کاشمر انجام گرفته است

این تحقیق دارای یک پیشینه داخلی ، مقاله و مطالعات اکتشافی است .

نمونه گیری به صورت تصادفی صورت گرفته ، داده ها از طریق پرسشنامه جمع اوری و تحلیل شده است و نتایج آن به این شرح است :

زوجین به دلیل عدم آشنایی با خصوصیات رفتاری همسر خود و همچنین عدم استقلال فکری ، فضای پدر سالارانه و مادر سالارانه خانواده از والدین خود در بروز مشکلات ناشی از آن خط میگیرند و تحت تاثیر والدین خود قرار میگیرند .

                                                فهرست مطالب

فصل اول —————————————————

مقدمه —————————————————–

بيان مسئله ————————————————–

اهميت و ضرورت ———————————————

فصل دوم—————————————————

پيشينه داخلي ————————————————

مقاله ——————————————————

مصاحبه اكتشافي و مصاحبه كارشناسي —————————–

فصل سوم—————————————————

تحليل نظري ————————————————-

مدل نظري ————————————————–

فصل چهارم————————————————-

روش شناسي تحليل ——————————————-

روش تحقيق ————————————————-

جامعه آماري ————————————————

شيوه انتخاب واحد نمونه—————————————–

روش گردآوري ———————————————-

سئوالات و فرضيات تحقيق —————————————

تعريف عملياتي ———————————————–

فصل پنجم—————————————————

يافته ها—————————————————–

فصل ششم————————————————–

نتيجه گيري————————————————–

محدوديت ها————————————————-

فصل هفتم ————————————————–

ضمايم—————————————————–

پرسشنامه—————————————————

آراء صاحبنظران———————————————-

منابع —————————————————–

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali
آخرین مطالب