چكيده:

در پژوهش حاضر، تأثير تابش اشعه ليزر كم توان بر وزوز بيماران داراي سابقه ضربه صوتي حاد و يا مزمن را بررسي نموديم. و نيز شاخصه‌هاي آزمونهاي الكتروكوكلئوگرافي و آزمون گسيلهاي صوتي ناشي از اعوجاج را نيز قبل و بعد از تابش اشعه ليزر، ثبت و بررسي نموديم. بيماران حدود 12 جلسه تحت درمان با ليزر كم توان m.w 200 به مدت حدود 42 دقيقه  قرار مي‌گرفتند و اين روند درمان 2 مرتبه در هفته و به مدت 12 جلسه صورت گرفت. طول موج ليزر مورد استفاده n.m 830 بود. ارزيابيهاي اديومتري تون خالص و اديومتري ايميتانس و ارزيابي وزوز شامل تطابق بلندي و تعيين زير و بمي وزوز، ميزان بلندي ذهني وزوز بر حسب معيار قياسي- ديداري و ميزان آزاردهندگي ذهني وزوز بر حسب معيار قياسي- ديداري و آزمون الكتروكوكلئوگرافي و گسيلهاي صوتي ناشي از اعوجاج نيز قبل  و بعد از دوره ليزر درماني ثبت و بررسي گرديد. تطابق بلندي وزوز با  تغييرات آماري معناداري را در قبل و بعد از تابش اشعه ليزر كم توان نشان داد. ميزان بلندي ذهني و آزار دهندگي ذهني نيز كاهش يافت و لي بدليل محدود بودن تعداد نمونه‌گيري اين اختلاف معنادار نبود.

مقدمه:

وزوز درك صدا يا نويز بدون حضور يك منبع خارجي واقعي مي‌باشد كه اين عارضه همراه با انواع گوناگون كم شنوايي مي‌باشد وزوز اغلب با كم شنوايي ناشي از نويز همراه مي‌باشد. مطالعات اپيدميولويك نشان داده‌اند كه حدود 17% از جمعيت وزوز دارند در حاليكه تنها فقط 5/0 الي 6/1 % به طور شديدي تحت تأثير قرار مي‌گيرند. در ميان افراد با آسيب شنوايي حدود 67% از وزوز رنج مي‌برند (Zenker.F 2004)

در اين پژوهش، تأثير اشعه ليزر كم توان را بر وزوز و شاخصه‌هاي آزمون الكتروكوكلئوگرافي و آزمون گسيلهاي صوتي ناشي از اعوجاج را بررسي نموديم. اشعه ليزر كم توان، يك روش غير تهاجمي بدون عوارض جانبي مي‌باشد كه به جهت پايين بودن توان خروجي ليزر و نيز طول موج منحصر به فرد آن، ميزان جذب آن از طريق پوست كاهش يافته و عمق نفوذ پرتو در بافت افزايش مي‌يابد. اشعه ليزر كم توان باعث فعاليت ATP سازي در سلولها مي‌گردد.

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

چكيده:

عفونتهاي ادراري يكي از شايعترين عفونتهاي دوران كودكي مي‌باشد شايعترين عارضه طولاني مدت پيلونفريت حاد ايجاد اسكار كليوي است (بخصوص در نوزادان كودكان) كه ممكن است عملكرد كليوي را مختل كرده و منجر به عوارضي چون هايپرتانسيون، نارسايي كليه و كاهش رشد بدن شود بنابراين تشخيص اسكار از اهميت زيادي برخوردار است براي تشخيص اسكار از روشهاي مختلف تصويربرداري از جمله اسكن DMSA IVP و سونوگرافي استفاده مي‌شود. دقيقترين و حساسترين روش اسكن DMSA مي‌باشد ولي از آنجا كه سونوگرافي بدون ضرر، در دسترس و ارزان قيمت است مي‌تواند بعنوان روشي جايگزين بكار رود. در اين پايان نامه كه بطريق كارآزمايي باليني انجام شده است مقايسه‌اي بين روش سونوگرافي كليه و اسكن DMSA در تشخيص اسكار كليوي در كودكان انجام گرديده است. 31 بيمار در فاصله زماني 6 ماه مورد بررسي قرار گرفتند و در تمام بيماران حداقل 3 ماه پس از UTI بررسي صورت گرفت و فاصله انجام اسكن DMSA و سونوگرافي حداكثر دو روز بوده است. كلاً 62 كليه مورد مطالعه قرار گرفت و تمام سونوگرافيها بدون اطلاع از نتيجه اسكن DMSA و توسط يك راديولوژيست و با دو نوع پروب فركانس 3.5 MHz و 5-7.5MHz و با دستگاه سونوگرافي  انجام گرفت.

                                                       فهرست مطالب

عنوان                                                                                        صفحه

فصل اول

كليات …………………………………………………………………………………………………

پيشگفتار …………………………………………………………………………………………….

اسكار كليه …………………………………………………………………………………………..

ارزيابي اسكار كليه ………………………………………………………………………………..

درجه‌بندي اسكار كليه …………………………………………………………………………..

روشهاي ارزيابي اسكار كليه …………………………………………………………………..

IVP …………………………………………………………………………………………………..

اسكن DMSA ……………………………………………………………………………………

سونوگرافي ………………………………………………………………………………………….

فصل دوم

اهداف و فرضيات …………………………………………………………………………………

فصل سوم

روش مطالعه ……………………………………………………………………………………….

فصل چهارم

نتايج …………………………………………………………………………………………………..

سن …………………………………………………………………………………………………….

جنس …………………………………………………………………………………………………

بررسي گزارش‌هاي سونوگرافي در مقايسه با گزارش‌هاي اسكن DMSA ……

فصل پنجم

بحث ………………………………………………………………………………………………….

نتيجه و پيشنهاد ……………………………………………………………………………………

منابع …………………………………………………………………………………………………..

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه :

بديهي است ، بازيگري انساني ترين هنرهاست . از آن جهت كه همدم روح ، كالبد ، پديده ها و جهان پيرامون آدمي‌است ، به مكاشفه اي مي‌ماند كه جز با از ميان بردن موانع بازدارنده و آزار دهنده موجود در كار انسان نمايشگر ، امكان بروز نخواهد يافت .

بازيگري فن مقابله آدمي‌با خود است و يافتن يا ايجاد بهانه اي براي تسلط نقش بر بازيگر .
چگونه ايفاي نقش كنم ؟

اين پرسشي است كه هر بازيگر از خود در ابتداي كارش بر روي متن نمايشنامه و كاراكتري كه قرار است بازي كند ، مي‌پرسد و با استفاده از دانش علمي‌و تجربي خود سعي مي‌كند كه به آن پاسخ دهد . در واقع او براي شخصيت پردازي درست نياز به دانش و تجربه تئائري دارد و در اين ميان تئوريهاي موجود تئائر نقش ويژه‌اي را ايفا مي‌كند . احتمالاً تئوري  از زمانيكه علم رو به پيشرفت گذاشته است اهميت بيشتري پيدا كرده است و در واقع هر تئوري چكيده تجربيات و آموخته هاي يك يا چند نسل از پيشينيان است ، پس بايستي با تأمل و احترامي‌خاص با آنها برخورد كنيم . نكته ديگر اينكه ما بواسطه همين تئوريهاست كه مي‌توانيم به تجربيات جديد دست پيدا كنيم و همين تئوريها هستند كه اندوخته علمي‌ما را تشكيل مي‌دهند و گاهي اوقات نيز با توجه به شرايط بايستي حذف و تعديل شوند .

فهرست مطالب
عنوان                                                                                           شماره صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………… 1

فصل اول :

1 –1 شناخت نويسنده …………………………………………………………………….. 5

1-2 بسترهاي نمايشنامه …………………………………………………………………… 9

1-3 تحليل كلي نمايشنامه ………………………………………………………………… 12

1-4 فضا و عناصر دراماتيك نمايشنامه ……………………………………………….. 20

1-5 روابط و چگونگي ارتباط اشخاص نمايشنامه…………………………………. 26

فصل دوم :

2-1 تشريح نقش انتخابي بر اساس تيپ يا شخصيت…………………………….. 32

2-2 تشريح كلي و عام شخص…………………………………………………………… 36

2-3 تشريح وضعيت جانبي نقش……………………………………………………….. 39

2-4 تشريح وضعيت روحي / رواني نقش و پيچيدگي هاي آن ……………… 42

2-5 تشريح شرايط و موقعيتهاي محيطي و غير محيطي شخص بازي …….. 45

فصل سوم :

الف : رفتار بيروني ………………………………………………………………………….. 51

ب : رفتار دروني……………………………………………………………………………… 52

ج : ريتم نمايش ………………………………………………………………………………. 53

فصل چهارم :

4-1 تشريح نظر و تحليل كارگردان در بارة نقش …………………………………. 56

4-2 تشريح شيوه و مكتب انتخابي كارگردان در هدايت جمعي گروه و نوع

بازي بازيگران …………………………………………………………………………………. 63

4-3  نكته هاي مورد توافق و اختلاف بازيگر و كارگردان درباره نقش …….. 69

4-4 تشريح و گزارش جلسات تمرين…………………………………………………. 72

فصل پنجم :

5-1 نتيجه گيري …………………………………………………………………………….. 76

5-2 منابع و ماخذ…………………………………………………………………………….. 78

 

جهت دانلود کلیک کنید





تاريخ : سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:چگونگی شکل گیری کاراکتر,شکل گیری کاراکتر,
ارسال توسط ali

مقدمه
من ري (Man Ray) کیست
من ري كيست؟ پاسخ به اين پرسش آنقدرها هم ساده نيست. همگي ما اين تجربه را داشته ايم كه در زندگي روزمره خود وقت و انرژي زيادي را صرف شناخت انسانهاي اطرافمان كرده ايم و چه بسا در بسياري موارد ناكام مانده ايم، حال اينكه اين انسانها با ما همراه بوده اند و ارتباط مستقيمي بين ما و ايشان وجود داشته، ارتباطي زنده كه تا حدي تحت كنترل ما بوده ولي بازهم موفق نشده ايم تا شخصيت اطرافيانمان را آنطور كه بايد و شايد بشناسيم.
حال چگونه ممكن است كه چنين خوش خيال باشيم و بپنداريم كه با بررسي چند تابلو و ديدن آثاري چند از يك هنرمند مي توانيم به شناخت وي نائل آييم!
البته اين يك نوع رهيافت در دنياي هنر است؛ مي توانيم اصلاً به هنرمند توجه چنداني نكنيم و آثار وي را همچون موجوداتي مستقل و جاودان در نظر بگيريم وسعي كنيم با آنها همان ارتباطي را برقرار كنيم كه مثلاً با دوستمان برقرار مي كنيم!
ولي آيا واقعاً همينطور است؟ آيا يك اثر هنري به جز آنچه به چشم مي آيد (در مورد هنرهاي ديداري ) و يا شنيده مي شود (در مورد هنرهاي شنيداري ) هيچ چيز ديگري را نشان نمي دهد؟!

                                                         فهرست مطالب

عنوان                                                                                             صفحه

 

من ري را بشناسيم…………………………………………………………………………………. 1

من ري: تعاليم، الگوها و اهداف……………………………………………………………….. 4

نقاش خوابها…………………………………………………………………………………………. 12

     – طراحي از رويا………………………………………………………………………………. 12

     – از آنچه كه نمي توانم عكس بگيرم نقاشي مي كنم!…………………………….. 31

سخن آخر…………………………………………………………………………………………….. 34

فهرست تصاوير……………………………………………………………………………………… 35

منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………………. 36

 

جهت دانلود کلیک کنید





تاريخ : سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:نقاش خوابها,
ارسال توسط ali

جنبه هاي تاريخي:
با نگاهي به تاريخ بشر سبك هاي گوناگون و مشخصي را در پهنه وسيع زندگي موسيقايي انسان مشاهده مي كنيم كه هميشه هم در حال تحول بوده اند. ما شاهد رشد و پيشرفت گامهاي پنتاتونيك  در شرق آسيا، صورت هاي ظريفي از اوزان چندآوايي در به صدا در آوردن ناقوسها  و ديگر آلات موسيقي ضربي  در نواحي اطراف اندونزي و جنوب شرقي آسيا هستيم. در غرب آسيا، محدوده عربي زبان شمال آفريقا، ايران، پاكستان، هند و بنگلادش چنان نظام ملوديكي به ثمر رسيده است كه در نهايت زيبايي و هماهنگي قرار دارد و در آن از صداي انسان به عنوان زيباترين و رساترين عنصر موسيقايي استفاده مي شود.
آنگاه مي رسيم به سياهان آفريقا و در آنجا شاهد كهن ترين اوزان بشري هستيم كه از آنها به عنوان ضروري ترين عناصر اجتماعي استفاده مي شده، اجتماعي كه در آن زندگي بشر پوشيده در اصوات بوده و اين اصوات بودند كه در عملي ترين و در عين حال رويايي ترين وجه ممكن به زندگي بشر آن دوره معني مي دادند.

                                                             فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                     صفحه

 آغاز سخن……………………………………………………………………………………………… 2

فصل اول

جنبه هاي تاريخي…………………………………………………………………………………… 3

جنبه هاي عرفاني و معرفت شناسانه………………………………………………………….. 6

تجربه زيباشناسانه موسيقي درهند……………………………………………………………… 15

فراگيري موسيقي هندي…………………………………………………………………………… 17

بررسي اسطوره شناسانه راگاها در موسيقي هندي………………………………………… 19

ناگاوارالي و پوناگاتودي، راگا……………………………………………………………………. 21

وارالي، راگا……………………………………………………………………………………………. 21

مگارانگيني يا مگ مالر، راگا……………………………………………………………………… 21

ديپاكا، راگا…………………………………………………………………………………………….. 22

گونداك ري آ، راگا…………………………………………………………………………………. 24

آهي ري، راگا………………………………………………………………………………………… 26

سخن آخر……………………………………………………………………………………………… 29

فصل دوم

رقص (Dance)………………………………………………………………………………………

شرح اسلايدها……………………………………………………………………………………… 53

منابع و مآخذ……………………………………………………………………………………….. 55

 

جهت دانلود کلیک کنید





تاريخ : سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:موسیقی هندی,نغمـة عشـق,
ارسال توسط ali

مقدمه:

زندگي شهرنشيني و قرارگيري صرف انسانها در روزمرگي هاي مدرن در شهرهاي صنعتي. آدمي را به صورت يك ماشين زنده كه داراي حيات است درآورده، البته تمامي تلاشهاي بشر قاعدتاً بايد براساس رسيدن به زندگي راحت تر و سهل تر و جايگزين كردن هر چه بيشتر انرژي فكري انسان بجاي انرژي ماهيچه اي باشد. با اين وجود به فراموشي سپردن احساسات و فرهنگ، خستگي هاي زندگي شهري و عدم توجه به محيط زيست و … انسانها را در شهرهاي بزرگ رفته رفته به اين مسير سوق مي‎دهد كه راهي براي انتقال محيط كاري و زندگي خود به شهرهاي كوچك كه كمتر در معرض اينگونه آلودگي ها هستند قرار دهد.

پايتخت كشور ما نيز به صورت يك ابرشهر با آلودگي هاي گوناگون اعم از محيطي و غيرمحيطي درآمده است و رفته رفته در بين مردم تهران گرايش به خروج از تهران و اسكان گزيني در ساير شهرهاي كوچكتر و خوش آب و هواتر ديده مي‎شود. يكي از اين شهرهاي نسبتاً نزديك شهر رشت مي باشد، كه ضمن داشتن آب و هواي خوب امكانات شهري مناسبي هم دارد. اين شهر امكانات رفاهي قابل توجه، ترافيك كم، طبيعتي زيبا، نزديكي به دريا و داراي جاده ها و راههاي مسافرتي مناسبي دارد. البته آب و هوايي مرطوب دارد كه عادت كردن به آن خيلي كار دشواري نمي باشد. اين پروژه در واقع روند اقدام يكي از ساكنان تهران كه تصميم به نقل مكان به رشت را دارد مي‎باشد و به دليل اينكه محيط مناسب براي زندگي جزء اولين نيازهاي انسان است به عنوان دكوراتور كارفرماي اين پروژه از من دعوت به همكاري كرده‌اند.

فهرست مطالب:

مقدمه

1- بخش طراحي محيطي

-         اولين مذاكره با كارفرما

-         تهيه پرسشنامه براي كارفرما

فاز تحقيق طراحي محيطي:

-         تحقيقات محيطي

-         تحقيقات فردي

-         جمع بندي اطلاعات

-         پردازش اطلاعات

فاز طراحي محيطي:

-         طراحي مقدماتي

-         غربال طرحها

-         انتخاب طرح برتر

-         تهيه نقشه براي ماكت

-         ساخت ماكت

2- بخش طراحي المان

فاز تحقيق طراحي بر مبناي فيوچرديزاين:

بررسي پارامترهاي تحقيقي

-         پاسخ به چند سؤال

-         پردازش اطلاعات

فاز طراحي المان:

-         اسكچ هاي مقدماتي:

-         غربال طرحها:

-         انتخاب سه طرح برتر

-         ارائه روشهاي خلاقه:

-         ساخت ماكت و تهيه 3D :

فاز اجراي المان:

-         تهيه نقشه هاي اجرايي و تعيين متريال.

-         جدول نازككاري

-         توضيح روش ساخت

-         تحويل به كارفرما

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه
تلقي ما از « واقعيت » آن چيزي است كه در اطرفمان مي گذرد بي آنكه ما بعنوان نيروئي كارساز در شكل دادن آن مشاركت كنيم مثلا گردش زمين به دور خورشيد از ديدگاه ما واقعيتي مسلم و بديعي است چرا كه بوسيله اراده طبيعت صورت مي گيرد .
« نيروي استقلال آدمي در مواجهه با « واقعيت » اغلب مقهور روابط زنجيره اي علت و معلولي
مي شود و در نهايت راهي جز قبول آن به عنوان « واقعيت » اول (First Real) يا « بازتاب فيزيكي » هستي ندارد . اما اين يك روي سكه است .آدمي آميخته از دو جهان عظيم و پرانرژي است
« واقعيت » به ما مي گويد كه زمين به دور خويش وبه دور خورشيد ميگردد اما « واقعيت برتر» اين پديده را به مثابه يك سوال هستي شناسانه فلسفي مطرح مي كند .
«آدمي موجود غريبي است كه هر اينه در وجود خود مداقه كندبيشتر به اين نكته پي مي برد كه « نشاني از خداوند را بر دوش مي كشد » در طول تاريخ از ظهور بشرتاكنون همواره ميلي براي كاوش رازهاي جهان با انسان همراه بوده است و در اين راه آنچه به آدمي نيرو مي داده تاسير تكامل عقلاني خويش را بپيمايد اعتماد قلبي او به امكان وجود جهاني آرماني و مطلوب و لو در ذهنش بوده است .

فهرست مطالب

عنوان……………………………………………………………………………………………………… صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………

بخش اول : تقدس

فصل 1 : تعريف تقدس وروحانيت در هنر ……………………………………………………….

فصل 2: تقدس در هنر …………………………………………………………………………………

بخش دوم : تقدس هنر

فصل 1: تعریف هنر……………………………………………………………………………………..

فصل 2 : انسان و بيان احساسات مقدس در هنر …………………………………………………

فصل 3: شناخت معنوي هنر ………………………………………………………………………….

فصل 4: تبار شناسي هنر مقدس ……………………………………………………………………..

فصل 5: دين و هنر معنوي ……………………………………………………………………………

فصل 6: نمونه اي از سبك شناختي ………………………………………………………………….

بخش سوم : تقدس در نقاشي

فصل 1: تقدس نقاشي ………………………………………………………………………………….

فصل 2: معناي تقدس در نقاشي و چند نمونه آمار ………………………………………………

فصل 3: تقدس رنگ در نقاشي ………………………………………………………………………

 

بخش چهارم: الحاقات

-        نتیجه گیری

-        فهرست منابع و ماخذ

-        فهرست تصاویر

-        منابع اینترنتی

-        واژگان فارسی

-        واژگان لاتین

-        گزارش کار عملی

جهت دانلود کلیک کنید





تاريخ : سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:چیستی تقدس,چیستی تقدس در نقاشی,
ارسال توسط ali

پيشگفتار

در اين پيشگفتار ابتدا ما خلاصه اي از زندگي نامه دلاكروا ، نقاش برجسته كه در 30 آوريل 1798 ميلادي به دنيا آمد، مي پردازيم و دلاكروا هنرش را از مادرش به ارث برد و با اينكه وي در دوره نوجواني پدر و مادر خود را از دست داد وي هيچگاه خود را در اين راه گم نكرد و به جنگ هاي آفريقا رفت و شاهكارهاي متعددي خلق كرد و آثار معروف او قتل عام كيوس ، فاجع سيو، آزادي و رهبر مردم از آن جمله است. در هنر كلاسيك آزادي انديشه و فراگيري دموكراسي ظاهراً هرگز با خشونت و انتظام سازگار نيست و رابطه پس طبيعت گرايي و انتزاع در هنرهاي تجسمي عصر كلاسيك حتي از آنچه در نمايشنامه مي بينيم پيشرو و بارزتر است.

رمانتيك جنبشي است كه در اواخر دوره هيجدهم و اوايل سده نوزدهم فسخ و شكل گرفت، رمانتيسم بيشتر گرايش ذهني ارائه مي دهد تا مجموعه اي روش هاي سبك شناسنامه و بيشتر با بيان ايده اي مرتبط است و نوكلاسيك را بايد نهفتي بر پسندي هشيارانه دانست كه در سده هيجدهم واكنشي انزجار آميز عليه افرط گريها و هنر نماييهاي باروك دارد و كلاسيسم هنري است بر مبناي اصول و الگوهاي ريشه يافته از دوران باستان، و اين اصطلاح در برابر هنر رمانتيك است و ويژگي رمانتيك از رشد دادن به جنبه هاي اجتماعي بود. رئاليسم يكي از جنبش هاي هنري و ادبي سده نوزدهم است كه در فرانسه به وجود آمد و داده رئاليسم يعني طبيعت گرايي مي باشد.

فهرست مطالب

عنوان         

پيشگفتار

مقدمه………………………………………………………………………………………………………….. 1

فصل اول : كلاسيك و رمانتيك

هنر اوزن و لاكروا ………………………………………………………………………………………… 3

هنر كلاسيك و دموكراسي……………………………………………………………………………… 5

رمانتيك   …………………………………………………………………………………   8

نئوكلاسيك …………………………………………………………………………………………………. 10

رمانتيك در برابر كلاسيك …………………………………………………………………………….. 13

مقايسه كلاسيك و رمانتيك……………………………………………………………………………. 14

فصل دوم : رئاليست و ناتوراليست

گوستا و كوربه …………………………………………………………………………………………….. 21

ژان فرانسوا ميله……………………………………………………………………………………………. 23

انور دميه……………………………………………………………………………………………………… 25

نانوتوراليست……………………………………………………………………………………………….. 28

 فصل سوم : امپرسيونيسم و تئوامپرسيونسيم

امپرسيونسيم…………………………………………………………………………………………………. 36

امپرسيونسيم در سينما و عكاسي……………………………………………………………………… 42

پيدايش نئوامپرسيونيسم…………………………………………………………………………………. 43

نئوامپرسيونسيم…………………………………………………………………………………………….. 47

فعاليت هاي وان گوگ ………………………………………………………………………………….. 53

نظريه سينياك……………………………………………………………………………………………….. 54

نتيجه گيري ………………………………………………………………………………………………… 58

فهرست منابع ………………………………………………………………………………………………. 60

شرح كار عملي

تصاوير كار عملي

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه:

انسان بدوي چون «دم» يا «روان» خود را شناخت، بر او نام همزاد داد و در تصوير بركه‌ها با او ملاقات و در سايه هايش او را همراه نمود و موجودات ديگر را نيز به خود قياس سپس بر اين باور شد كه جادو علمي است قابل اطمينان و او را از گزند حوادث مصون و بر غلبه با دشمنان ياري مي دهد . او با جادو ، رقصها ، شكلهاي نقاشي شده بسيار ساده و انتزاعي و باورهايي راسخ ، بر مراسم جادويي تأكيد مي ورزيد و اين اعمال را تنها داروي امراض و بركت ريزش باران و غلبه بر رقيب و شكار مي دانست . ولي هر چه از عمر بشر گذشت ، برخورد او  با عالم خارج بيشتر ، و آزمايشهاي او مكررتر شد . حوزه ديد و دريافت او وسعت گرفت و مفاهيم كهنه بي اعتبار گشت . بشر بيش از بيش به جدايي بي جان و جاندار و انسان و حيوان پي برد . جان را به حيوانات و گياهان مختص ساخت و خود را واجد چيزي پنداشت برتر و فاخرتر از جان سائقه خودبيني بر آن شد كه «روان» يا «روح» آدمي كاملا” از جسم مستقل است و بر خلاف «جان حيواني» با مردن تن، نمي ميرد .

فهرست
عنوان    صفحه
چكيده
پيشگفتار
مقدمه    1
فصل اول: ضميرناخودآگاه چيست
بخش اول
ضمير ناخود آگاه چيست؟    9
آشنايي با دو نيمكره    12
بخش دوم
فرويد و ضمير ناخودآگاه    21
نظريه‌هايي در مورد ناخودآگاه    30
فصل دوم : آفرينش هنري كودكان
بخش اول
تاريخچة مطالعة نقاشي كودكان    41
طبقه‌بندي مراحل رشد نقاشي در كودكان    42
الف – خط‌خطي كردن ( از تولد تا دو سالگي )    43
ب – از دوسالگي تا پنج سالگي ( ماندالا)    45
ج – پنج تا هشت سالگي (شفاف‌بيني‌ )    48
د- هشت تا سيزده سالگي (واقع‌گرايي بصري)    49
مراحل رشد از ديدگاه پياژه     51
مراحل رشد از ديدگاه فرويد    58
بخش دوم
نقاشي چيست؟    66
الف – خط     67
ب – فضا    68
ج – رنگ    69
د – تصوير     69
هـ – سنبلها و نمادها    70
نظريهاي ادراكي تصاوير    72
الف – نظريه‌هاي پرسپكتيو ـ فرافكني    72
ب – نظريه‌هاي بوم شناختي گيبسون    74
ج – نظرية ساختمان‌گرايان دربارة ادراك تصوير    76
د – نظرية گشتالت ادراك تصويري    79
بخش سوم
فرآيندهاي پيچيده نقاشي و تأثيرات آن بر نقاشي كودكان    84
الف – زبان گرافيكي در نقاشي كودكان    85
- شكلهاي ساده    85
- رجهان الگو و حركت    88
- تركيب‌بندي شكلهاي و خطوط    89
- تعيين محل    90
- ترتيب و توالي    91
- برنامه‌ريزي    92
- طرح    93
ب – تأثير موقعيت نسبي نقاشي    95
ج – تأثير سرمشقهاي بصري و مكاني    96
فصل سوم
افكار فرويد و كاربردهاي ضمير ناخودآگاه در شكل‌گيري سبك سوررآليسم
بخش اول
هنر نوين    109
سرآغاز    109
الف – مفهوم، شناخت، تصوير    110
ب – سبك، شكل، محتوا    113
بخش دوم
دادا بستري براي سوررآليسم    118
الف – باروك تا دادا    119
ب – داداايسم    125
- آ‎غاز كار    125
- مانيفست‌ و بيانيه‌ها    129
- نتيجه و پايان كار داداايسم    131
بخش سوم
فرويد و مراتب سوررآليسم    136
الف – اتوماتيسم پديده خود انگيختگي    136
ب – ضمير ناخودآگاه    142
- تخيل    144
- رؤيا    147
- نماد    151
ج – از ارسطو تا هگل    154
د -نظريه‌هاي هنري فرويد    159
تصعيد يا برتر نمودن    161

بخش چهارم
سوررآليسم
الف- آغاز كار    165
ب- بحثي در باب سوررآليسم    166
فصل چهارم:
مقايسه نقش ضمير ناخودآگاه در آثار هنري كودك و هنرمندان سوررآليسم
بخش اول
روش تحليلي ساختار نقاشي كودكان    169
سرآغاز    169
بررسي ويژگي‌هاي ساختاري و محتواي نقاشي در كودكان    171
الف – تحليل فضاي نقاشي كودكان    171
ب – خطوط ترسيمي    175
ج –رنگ و تخيلات    177
- نماد رنگها    184
جنبه هاي تحليلي ساختار نقاشي كودكان    190
الف – نمادگرايي‌ كلي و اجزاي نمادين در نقاشي كودكان    191
- خانه – درخت – آدمك    191
بررسي سمبوليك ( اعضاي آدمك )    204
الف – سر     204
ب – صورت    204
ج – تنه    207
د – اعضا    208
هـ – خورشيد و ماه    211
و – حيوانات    213
نقاشي و ناسازگاري    215
- عقب افتادگي ذهني    217
تفسير نقاشي كودكان    218
سايه زدن    218
هنر و درك هنري كودكان    229
بخش دوم
تحليل آثار نقاشي سوررآليسم    232
سر آغاز     232
تحليل در آثار نقاشي سوررآليسم    258
اتوماتيسم در اروتيسم درسوررآل    260
نقش جنسيت در آثار كودكان    289
الف – ترسيم آدمك و مراحل تحول عاطفي    289
- مرحله دهاني    289
- مرحله مقعدي    290
- مرحله احليلي    291
- مرحله اد‌يپي ـ تناسلي    292
ب – اولين ترسيمهاي كودك از اختلاف جنسيت    293
ج – رمزگرايي جنسي در نقاشي    294
د – نمادهاي جنسي در آثار نقاشي كودكان    296
نتيجه گيري    309
منابع و مآخذ    315

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali

مقدمه :

محيط اطراف ما، خانه هايي كه در آن زندگي مي كنيم، همه نياز مبرمي به برقراري روابط صحيح فرمها، رنگ ها و هم چنين سازمان بندي دقيق بر مبناي اصول بصري دارند.

- انسان به واسطه ي زبان گرافيك مي تواند با محيط اطراف خود سخن بگويد و با ديگران ارتباط برقرار كند. استفاده از گرافيك شهري در مساحت فضاي داخلي خانه‌ها و فضاي بيروني آن ها يعني كوچه ها، خيابان و فضاي سبز اطراف، در تزئين و زيبا سازي ادارات موسسات و اماكن عمومي نظير پاركها، نمايشگاهها، فروشگاهها و… براي تمامي افراد در كليه سطوح اجتماعي و در هر سني به نوبه خود موثر بوده و مورد نياز واقع
مي شود و در ساختار محيطي مناسب و مطلوب نقش بسزايي دارد. محيط مناسب يعني فضايي كه بشر بتواند در آن جا فارغ از فشارهاي ناخواسته زندگي، رشد كرده و شكوفا شود.

گرافيك و تبليغات شهري يكي از قديميترين و خالص ترين فرم هاي ارتباطات است. از اولين نقاشي بر روي ديوار غارها گرفته تا آخرين ويدئو پروجكشن Video Projection  و ويدئو وال ها Video Walls .

تبليغات شهري يكي از قديمي ترين ابزارهاي تبليغات، براي معرفي خدمات و كالاهاست كه شامل انواع پوسترها، بيلبوردها، طراحي بدنه اتوبوس ها، اتومبيل ها، استندها و حجم هاي تبليغاتي مي شود.

فهرست مطالب

 فصل اول: گرافيك محيطي چيست؟ لزوم آن در اجتماع با توجه به شرايط اجتماعي

انسان در فضاي اطراف خود ……………………………………………………………………………………

گرافيك محيطي چيست؟

گرافيك محيطي ( محيطهاي بسته ) مغازه ها و فروشگاه ها………………………………………….

نقش گرافيك محيطي در اجتماع………………………………………………………………………………

فصل دوم: انواع گرافيك محيطي و نمونه هاي آن در جهان………………………………………..

انواع گرافيك محيطي……………………………………………………………………………………………..

گرافيك محيطي مسطع يا دو بعدي…………………………………………………………………………..

گرافيك محيطي حجمي يا سه بعدي

تقسيم بندي ديگر گرافيك محيطي……………………………………………………………………………

طراحي فروشگاه ها………………………………………………………………………………………………..

نمونه هاي گرافيك محيطي……………………………………………………………………………………..

فصل سوم:  سير تحول گرافيك محيطي همراه با پيشرفت تكنولوژي……………………………

فصل ارتباطات ………………………………………………………………………………………………………

محدوده تكنولوژي در گرافيك محيطي……………………………………………………………………..

 فصل چهارم: گرافيك محيطي در ايران…………………………………………………………………..

وضع كنوني هنر ايران……………………………………………………………………………………………..

سخنراني هاي امرا… فرهادي و پرسش و پاسخ در مورد گرافيك محيطي و تبليغات ايران در اولين همايش گرافيك ايران وپاسخ به سوالات……………………………………………………………………………………………

فصل پنجم: تاثير گرافيك محيطي و تبيلغات در فروش و مخاطب……………………………….

تاريخچه تبليغات……………………………………………………………………………………………………

سواد بصري در گرافيك محيطي……………………………………………………………………………….

سابقه تاريخي گرافيك محيطي…………………………………………………………………………………

عوامل گرافيك محيطي و تاثير آنها در فروش……………………………………………………………..

اصول نظري، پايه هاي اصلي زير بنا ترغيب و تبليغ…………………………………………………….

آرا، و عقايد…………………………………………………………………………………………………………..

فصل ششم: وضعيت گرافيك محيطي و نكات مهم در آن با توجه به نوع كالا……………….

عرضه و تقاضا……………………………………………………………………………………………………….

تبليغات و ارتباط…………………………………………………………………………………………………….

تبليغات بازرگاني……………………………………………………………………………………………………

ايجاد احتياج………………………………………………………………………………………………………….

ازدياد فروش………………………………………………………………………………………………………….

ايجاد واحدهاي عظيم……………………………………………………………………………………………..

هدف از تبليغات بازرگاني……………………………………………………………………………………….

چه بگوئيم؟…………………………………………………………………………………………………………..

اجزاء تبليغات محيطي…………………………………………………………………………………………….

تنظيم آگهي…………………………………………………………………………………………………………..

عواملي كه در تبيلغات محيطي بايد مد نظر باشد…………………………………………………………

سنجش آگهي………………………………………………………………………………………………………..

عوامل داخلي…………………………………………………………………………………………………………

عوامل خارجي……………………………………………………………………………………………………….

فصل هفتم: پوستر………………………………………………………………………………………………..

هنر و پوستر در ايران………………………………………………………………………………………………

عوامل موثر در طراحي يك پوستر…………………………………………………………………………….

پوسترهاي سه بعدي……………………………………………………………………………………………….

 

جهت دانلود کلیک کنید





ارسال توسط ali
آخرین مطالب